M4

2014.03.27. 20:55

Az ominózus négyes metró. Olyan régóta építik és mindenki annyira várta, hogy átadják végre. És lassan, 2014. március 28-án végre elérkezett a nagy nap. 9.00-kor megnyitja kapuit a 4-es metró, begördül a Keleti pályaudvari megállóba az első szerelvény, ami utasokat szállít, és - valószínűleg csurig kitömve - megteszi az első útját Kelenföld vasútállomás felé. Az álom beteljesült. A 4-es metró elkészült.
Na álljon meg a gyászmenet...
Figyelem! Most következő soraim mind a Fidesz szavazók illetve szimpatizánsok, mind a metró munkálatainál/tervezésénél résztvevő fontosabb beosztású emberek nyugalmát megzavarhatják!
(Igen, b@zdmeg, kritizálni fogom!)

Tervek
Eredetileg a 4-es metrót a Bosnyák tér - Madárhegy viszonylatra tervezték. Feladata a belváros legforgalmasabb buszjáratainak felmentése, és a felszíni közlekedés gyorsabbá tétele mellett Gazdagrét és környékének (ahol jelenleg is csak kb. 2 busz jár) egy forgalmas összeköttetéssel való ellátása a belváros felé. Igaz ez a 70-es évek végén és a 90-es évek elején minden bizonyára sokkal de sokkal reálisabbnak tűnt, mint ma, hisz miért is kéne ilyen hosszú vonalat építeni, ha megelégedhetünk egy, a földalattinál alig hosszabb metróvonallal is.

A megvalósulás
Hogy mi is valósult meg az álomból?? Sajnos nem valami sok. Hogy is mondjam, ez a Keleti pályaudvar - Kelenföldi pályaudvar viszonylat nem éppen a legmegnyerőbb. Mondhatni a legrosszabb rész. Az előbbiekben említettem már, hogy mi lett volna a szerepe a 4-es metrónak. A második szerepet teljes mértékben elfelejtették. Gazdagrét ugyanúgy a periférián marad, mint ahol eddig volt. Közlekedés szinte nulla. No már most jön az izgalmas rész. A 7-es buszcsalád felváltása. Ha megnézzük a vonalat, ez egészen jól meg is valósult. Ja, nem. Csupán az eredeti megoldás válthatta volna fel ezen buszok szerepét, hisz a fpontos csomópont itt nem a buszok egy forgalmasabb megállója, hanem maga a Bosnyák tér! Hogy miért?? Mivel a 15. és 14. kerület összes fontos busz és villamosjárata ott csatlakozik be a 7-es buszokhoz. Így ha annak szerepét akarjuk csökkenteni, elengedhetetlenül szükséges, hogy a 4-es metró a Bosnyák tértől menjen Kelenföldig. De miért is nem valósult ez meg?? Lehet jönni azzal, hogy túl nagy volt már így is a költsége és többre nem telt. De ez sajnos nem igaz. El kellett kapkodni. A Fidesz nyakán a választás és T(S)arlós Főpolgármester Úr sajnos nem engedhette meg magának azt a luxust, hogy nem ő a Fidesszel karöltve nyitja meg eme csodálatosan modern, szép és forgalmas művet. Így sajnos kénytelenek voltak kicsit megnyírbálni a vonalat, hogy időben elkészüljön és félkész állapotban egy siettetett megnyitóval próbálja a még maradék szavazótáborukat megtartani. Vajon lesz viszont így forgalma a 4-es metrónak?? Személy szerint úgy gondolom, hogy elenyésző. Szóval 4-es metróval mindig kényelmes lesz majd utazni (persze ez alatt nem az első két hetet értem, mert, akkor mindenki csodájára fog járni e "remekműnek"), mivel a felszíni közlekedés a 7-es buszcsaláddal még mindig gyorsabb és célszerűbb lesz, mint a 4-es metrójé, hiszen ki akarna leszállni egy buszról - ami Kelenföldre megy - a Keletinél, hogy aztán egy fülledt metróban utazhasson tovább ugyanoda?? Senki. Persze ezt előre látták, így most a Budapesti Közlekedési Központ valamennyire ritkítja a buszjáratokat, de annyira nem merik megtenni, hogy az érezhető változást hozzon. Persze én sem tenném, mert annak parasztlázadás lenne a vége.

Jelenidő
Ránézésre valóban impozáns a megjelenése. A futurisztikus látvány valóban egy az Európai Unió tagállamához méltó metrót mutat. Itt is megjelennek az Alstomok - mint a 2-es metrón - amik szintén a haladást és a nyugathoz húzást szemléltetik (igaz néha kicsit fülledtek és nincs semmi levegőzése, de azért jól néz ki, meg megy is... valahogy). Talán a látvány az egyedüli, ami valamennyire megfoghatja az embert a 4-es metróban és azt mondhatja rá, hogy szép. Itt nem rontottak el semmit, vagy legalábbis még eget verő hibát nem láttunk. Persze, azért nyitott szemmel járok majd, de remélem ez valóban egy jól megoldott része az M4-nek.

Képek nagyban:
Tervek
A megvalósulás
Jelenidő
Forrás: Google képkereső


Felhívom mindenki figyelmét, hogy az imént olvasott sorok magánvéleménynek minősülnek. Ha valakinek nem tetszik, nem kell elolvasnia!

A bejegyzés trackback címe:

https://blog-of-flash.blog.hu/api/trackback/id/tr945881625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása